Farah iz Sarajeva, učesnica AFS jednogodišnjeg programa razmjene srednjoškolaca u školskoj 2014/15. godini, piše o svom interkulturalnom iskustvu u Sjedinjenim Američkim Državama.

Moje ime je Farah, dolazim iz Sarajeva i trenutno sam učenica na razmjeni u Sjedinjenim Američkim Državama. Svoje iskustvo sam započela 13. augusta prošle godine. Ne mogu vjerovati kako vrijeme brzo leti i da je već proslo 6 mjeseci od kako sam u Americi!

Moja razmjena je od samog početka bila veoma uzbudljiva! Kada sam se oprostila sa svojom porodicom na aerodromu, uslijedio je moj prvi let avionom. Na početku sam bila jako nervozna, ali kasnije je strah brzo nestao! Nakon 12 sati sam sletjela u New York. Pošto je aerodrom John F. Kennedy ogroman, malo sam se plašila da se neću moći snaći i da ću se izgubiti. Ali dok sam čekala svoj prtljag, već sam upoznala neke druge AFS učenike sa kojima sam uspješno pronašla AFS volontere. Nakon toga je uslijedila večera, međusobno upoznavanje i razgovori o našim domovinama. Tu sam upoznala učenike iz Švedske, Njemačke, Francuske, Japana, Indonezije, Italije, Argentine, Belgije… Oko osam sati predvečer smo se razdvojili i svako je autobusom putovao u regiju u kojoj će provesti narednih 10 mjeseci.

Nakon petosatne vožnje sam stigla u Washington DC gdje je sutradan bio održan orijentacioni kamp. Nakon kampa je uslijedio prvi susret sa domaćin porodicom. Moja domaćin porodica me je prihvatila kao da sam njihova kćer i kao da oduvijek živim sa njima. To me čini neizmjerno sretnom. Zahvaljujući njima sam dosta toga naučila o američkoj kulturi! Zajedno smo slavili Dan zahvalnosti, Božić i Novu godinu, a dopustili su mi i da po svojoj želji ukrasim kuću za Noć vještica. Također često putujem. Do sada sam bila u Chicagu, Bostonu, New Yorku, Philadelphiji, Atlanti, Miamiju, Niagarinim vodopadima…

Škola je potpuno drugačija i nju pohađa 2000 učenika! Simpatično mi je da kada idem na veliki odmor, uvijek moram paziti da se ne sudarim sa drugim učenicima. Učionice su veoma dobro opremljene i svaka ima touch screen tablet za pisanje. Izbor predmeta je veliki pa sam bila na “slatkim mukama” koje da izaberem. Od fotografije, naprednog slikarstva i genetike, do aerobika, klavira i ekologije.

Naravno da ponekad znaju naići i teški trenuci kada mi nedostaju porodica i prijatelji, ali sve je to dio odrastanja. Takvi momenti me podsjete na to koliko sam hrabra i koliko sam postala samostalnija zahvaljujući ovoj razmjeni. Svima bih od srca preporučila ovaj program! Promjenit ćete pogled na svijet, postati samostalniji i zreliji i steći ćete brojne prijatelje širom svijeta zbog kojih ćete se, gdje god da vas put odnese, osjećati “kao kod kuće”.

Šaljem vam veliki pozdrav iz Washingtona!

Farah iz Sarajeva
Učesnica AFS jednogodišnjeg programa razmjene srednjoškolaca